Per 24 juni wordt het klant begeleiding systeem in gebruik genomen op de prikpoli van het Westfriesgasthuis. Patiënten die bloed komen afgeven, een röntgenfoto te maken, onderzoeksmateriaal afgeven of naar de anesthesist moeten, kunnen vanaf nu direct eerst een ticket uit het systeem halen.
Nadat een keuze voor de gewenste dienstverlening is gemaakt, krijgt de patiënt een ticket met volgnummer en kan dan rustig plaatsnemen in de wachtruimte. Op de plasmaschermen komt een melding wanneer de patiënt zich kan melden bij een balie of naar de betreffende ruimte voor bloedafname kan gaan. De verwachting is dat het klant begeleiding systeem meer rust op de poli brengt, omdat zowel medewerkers als patiënten minder heen en weer hoeven te lopen.
Bewegwijzering
De bewegwijzering op de poli is aangepast naar de nieuwe situatie. Patiënten kunnen door de vernieuwde bewegwijzering zelfstandig de weg binnen de poli naar de juiste ruimtes vinden. Op poli 1 en 2 kunnen patiënten terecht voor: wond- en stomaverpleegkundigen, bloedafname, het maken van een röntgenfoto, afgifte van onderzoeksmateriaal, anesthesie en de poli preoperatief.
Het Westfriesgasthuis is het eerste ziekenhuis in Nederland, waarbij leveranciers van verschillende systemen binnen wachtkamers (klant begeleiding en informatievoorziening) samenwerken. Patiënten hoeven slechts één scherm in de gaten te houden, waarop zowel infotainment langskomt als wachttijd- en begeleidingsinformatie.