HOORN - Het OLB (Overleg Leefbaarheid Binnenstad) vindt plaats op 19 juni a.s. in Huis Verloren. Peter Westenberg komt praten over de ontwikkelingen op het gebied van publieke dienstverlening, communicatie en informatievoorziening vanuit de gemeente.
Hierbij de uitnodiging voor dit overleg;
Betreft: uitnodiging woensdag 19 juni 2013
Geachte bezoeker van het Overleg Leefbaarheid Binnenstad (OLB),
Hierbij nodigen wij u uit voor de bijeenkomst van het OLB op woensdag 19 juni 2013. Het overleg begint om 20.00 uur. Locatie: HET HUIS VERLOREN, ingang Kerkplein. Telefoon: 0229-210608
Agenda:
1. Opening
2. Presentatie wethouder Peter Westenberg: Ontwikkelingen op het gebied van publieke dienstverlening, communicatie en informatievoorziening gemeente (zie toelichting)
3. Actualiteiten politie en stadstoezicht (Frank Meissen en Ben Engbers)
4. Mededelingen / actualiteiten (o.a. post,)
5. Verslag bijeenkomst OLB 17 april 2013
6. Rondvraag en afscheid Nancy Visser en Simon Commandeur
Namens de Agendacommissie,
Simon Commandeur, voorzitter.
Postadres:
OLB, p.a. Simon Commandeur, Oosterkade 1, 1621 MH Hoorn
Telefoon: 0657342906, email: swm.commandeur@quicknet.nl.
email OLB: OLB@netwerkhoorn.nl
Toelichting op agendapunt 2
De rijksoverheid heeft bepaald dat gemeenten in 2015 dé ingang zijn voor alle burgers, bedrijven en instellingen voor nagenoeg alle vragen aan de overheid. De bedoeling is dat dan 80 procent van alle vragen in een keer af gehandeld kan worden. Om die ambitie waar te maken is heel wat nodig . Daarom heeft de gemeente Hoorn sinds 1 januari 2010 een afdeling Publiekszaken opgericht. Die houdt zich bezig met alle klantcontacten van de gemeente Hoorn.
De post, telefonie, de balie en receptie, de Buitenlijn, Burgerzaken: ze vallen allemaal onder 1 afdeling. Omdat de klantvraag centraal staat dienen processen te worden herzien. Het KlantContactCentrum ( KCC ) krijgt een steeds belangrijkere rol in onze dienstverlening en is te bereiken onder het algemene nummer 0229 252200. De website is een belangrijke informatiebron en moet op de meeste vragen antwoord kunnen geven.
Ook wordt gewerkt aan een kwaliteitshandvest. Dit is een document voor inwoners en bedrijven in Hoorn waarin staat wat de wachttijd is van een product of dienst van de gemeente. Publieke dienstverlening, communicatiebeleid en informatievoorziening zijn zaken die vallen binnen het takenpakket van wethouder Peter Westenberg. Gezien de veranderingen die hierin gaande zijn is hij door het OLB uitgenodigd hier iets over te vertellen.