Geen ’goud’ voor marketing van Hoorn
ingevoerd op 22-10-2007
Het is alles goud dat blinkt in Hoorn. Dat moet het idee geweest zijn van het adviesbureau Marktplan Advies toen het de opdracht kreeg om een marketingplan te schrijven voor onze mooie gemeente. Het bureau kwam met het voorstel om het thema ’goud’ bij het verkopen van onze stad te gebruiken.
’Goud’ zou volgens de ingehuurde adviseurs een prachtig uitgangspunt zijn en men kwam met deze briljante suggesties:
”Toerisme en vrije tijd: Hoorn, Goud aan het water”
”Wonen: Hoorn, stad voor Goudzoekers”
”Werken: investeren in een Gouden toekomst”
Ook kwam het bureau met de creatieve gedachte om bij het ontwikkelen van een beeldmerk te refereren aan bijvoorbeeld de Scheepsjongens van Bontekoe en de Eenhoorn... U bent waarschijnlijk al van uw stoel gevallen om deze enorme creatieve inbreng van adviesbureau Marktplan Advies. Ook op het stadhuis waren ze onder de indruk: Het College van B&W schoof het gouden voorstel aan de kant en dus mag de gemeenteraad dinsdagavond verder brainstormen over de marketing van onze stad. En zal er opnieuw een notitie geschreven worden over hoe we nu verder moeten met het verkopen van onze mooie stad.
In een brief aan de gemeenteraad laat het College van B&W weten dat nu ”een reclamebureau opdracht zou moeten krijgen om de “brandname” voor Hoorn nader uit te werken.” Volgens B&W hebben ”de marktpartijen een groot belang bij stadsmarketing” en zijn er veel partijen bij de voorbereidingen van de notitie betrokken geweest, van de Hoornse Ondernemers Federatie tot de Vereniging Ondernemers Binnenstad Hoorn. Opvallend is overigens dat juist de culturele instellingen hier niet bij betrokken zijn geweest.
lees ook ”VVD Hoorn: Duur bureau niet nodig voor slogan” via onderstaande link: