Raad blijft bij keuze voor afsluiting Keern-noord
ingevoerd op 5-7-2007
De gemeenteraad van Hoorn heeft op 3 juli het Masterplan Hoofdinfrastructuur Hoorn vastgesteld. Het plan bevat de maatregelen die de komende 10 tot 15 jaar nodig zijn om te voorkomen dat het verkeer op de hoofdwegen in en rond Hoorn gaat stagneren en dat daardoor de bereikbaarheid van Hoorn in het gedrang komt.
De totstandkoming van het Masterplan is een interactief proces geweest, waarbij inwoners en belangenorganisaties inbreng konden leveren door middel van een enquête, een klankbordgroep, inloopspreekuren en een stadsgesprek.
Op twee punten volgde een meerderheid van de raad het voorstel van B en W niet. Op basis van een amendement dat door zeven van de acht partijen werd ondersteund, besloot de raad in afwijking van het voorstel:
• het besluit van 13 mei 2003 om het Keern direct ten noorden van de Provincialeweg af te sluiten voor autoverkeer ongewijzigd te laten.
• in te stemmen met het doortrekken van de Geldelozeweg vanaf het Keern tot aan de toekomstige Westfriese Parkweg
• dit laatste niet eerder uit te voeren dan nadat besluitvorming over de invulling van het Runshopping Centre heeft plaatsgevonden.
Voor het overige kon de raad instemmen met de voorstellen uit het Masterplan. De belangrijkste daarvan zijn:
• zoeken naar alternatieve routes naar de parkeerlocaties Pelmolenpad en Transferium ter ontlasting van het Keern;
• afzien van een tunnel als oplossing voor de problematiek op het Keern;
• handhaven van de huidige inrichting van de T-aansluitingen bij de Maelsonstraat en de Van Aalstweg met de Provincialeweg;;
• het binnen de bebouwde kom brengen van de Provincialeweg en verlagen van de maximum snelheid naar 70 km/uur;
• niet doorvoeren van een verdubbeling van de Provincialeweg tussen de Willemsweg en de Oostergouw,
• instemmen met een 30+/50- inrichting van de linten in Zwaag en Blokker.
Reactie: (Sander)
31-7-2007, 02:11
Bij de Leen Bakker is nu zon rare versprongen kruising met te krappe bochten (achter de Praxis). Die kruising wordt rechtgetrokken, als de plannen voor de Van Aalstweg tenminste doorgaan.
Met die hoeveelheid woningen op de Van Aalstweg valt het trouwens wel mee; dat levert niet zo veel verkeer op. De uitbreiding van het Runshop Centre heeft veel meer gevolgen. Wat ik dus totaal niet snap is dat die rare dubbele T-sprong bij het oude arbeidsbureau niet aangepast wordt. Volgens mij wordt dat wel een chaos.
Reactie: (turbo)
20-7-2007, 22:36
Wat is het och mooi dat er nog mensen zijn die in sprookjes geloven. En nu maar een turbo aanschaffen, anders kom je de rotonde niet over.
Reactie: (jan)
7-7-2007, 11:32
haha sander,
eerst zien dan geloven, mooie plannen net als de weg naar de ijsbaan, straks nog ik weet niet hoeveel woningen op de van aalstweg en ook alllemaal over die aan te leggen turborotonde. Kruising bij de leen bakker weg ? vertel eens...
Reactie: (sander)
6-7-2007, 14:51
Voor de inwoners uit de Risdam worden twee mooie nieuwe wegen aangelegd. De Westfrieseparkweg van de Bobeldijk via de Blauwe Berg naar de nieuwe turborotonde. Deze weg is al in aanleg.
Daarnaast wil de gemeenteraad nu ook de Blauwe Berg op de Wesfrieseparkweg aansluiten, waardoor je van de Geldelozeweg ook direct bij de turborotonde kunt komen.
Naast deze nieuwe wegen zal ook de Van aalsweg verbreed worden, en wordt de rare kruising bij de Leen Bakker weggehaald.
Mensen uit de Risdam hebben dus in de toekomst veel betere wegen, en hoeven ook niet meer op de Provincialeweg in de file te staan (nou ja, hooguit het stukje tussen de A7 en de turborotonde).
Reactie: (jan)
5-7-2007, 09:57
Ja hiermee blijkt weer de incompetentie van deze mensen die dit soort besluiten nemen, waar moet je dan sochtend naar je werk om je centen te verdienen als je in de risdam woont ? met zijn alle voor het stadhuis langs of tussen die geweldige verkeersinrichting bij de van aalstweg door of straks met alle 3000 nieuwe huishoudens de a7 op waar je nu al bijna een kwartier bezig bent om erop te komen ? Gefeliciteerd met weer eens een verkeersonkundige maatregel !