HOORNGIDS REGIO | De Vervoerregio Amsterdam lanceert samen met vervoerders GVB, EBS en Connexxion een nieuwe campagne om het personeelstekort in het openbaar vervoer aan te pakken. De actie, die vanaf 16 mei van start is gegaan, moet laten zien hoe veelzijdig en mooi het werk in het ov is.
Melanie van der Horst, voorzitter van het dagelijks bestuur van de Vervoerregio Amsterdam, benadrukt de noodzaak van de campagne: “Het personeelstekort in het ov is een hardnekkig probleem dat dagelijks voor hinder zorgt. We willen mensen enthousiast maken voor een baan in het ov, een sector waarin je met voldoening naar huis gaat omdat je mensen naar belangrijke plekken brengt.”
De campagne toont verschillende aspecten van het werk in het ov, zoals saamhorigheid, verantwoordelijkheid en het contact met reizigers. Op de website van de campagne (https://ookdatiswerkeninhetov.nl/) zijn ook links naar openstaande vacatures te vinden.
De campagne loopt tot het eind van de zomer en hoopt veel nieuwe medewerkers aan te trekken.