Public Transport Ticket Points op Schiphol

12-05-2016

De Stadsregio Amsterdam, NS, Connexxion, GVB, Amsterdam Airport Schiphol en Amsterdam Marketing openen vandaag een Public Transport Ticket Point voor (buitenlandse) bezoekers op Schiphol Plaza. Het gaat om twee verkooppunten in de vorm van pop-up shops. Deze zijn speciaal bedoeld voor de verkoop van OV tickets tijdens piektijden van mei tot en met september.

 

Voor buitenlandse bezoekers zijn bij uitstek twee soorten gemakstickets voor trein, tram, bus en metro beschikbaar: tickets voor één of meerdere dagen zoals het Amsterdam Travel Ticket en Amsterdam & Region Travel Ticket. Ook kunnen zij daar terecht voor enkele reizen per trein of bus naar Amsterdam.  

 

Het Amsterdam Travel Ticket is geldig in het openbaar vervoer tussen Schiphol en Amsterdam en in de stad Amsterdam. Met het Amsterdam & Region Travel Ticket kunnen bezoekers zowel reizen in Amsterdam als de regio bezoeken. De Travel Tickets geven de mogelijkheid om met verschillende vervoerders te reizen.

 

Bezoekers die per vliegtuig aankomen op Schiphol worden op de pier en in de bagagehal direct geïnformeerd over de OV-tickets, onder andere via de overzichtsplattegrond met aanduiding van de verkooppunten. De Travel Tickets zijn verkrijgbaar bij de reguliere verkooppunten: NS Tickets & service, I amsterdam Visitor Centre, AKO en Connexxion. In het toeristische hoogseizoen tijdens piektijden zijn de Travel Tickets ook verkrijgbaar bij de twee Public Transport Ticket Points op Schiphol plaza.

 

Samenwerken aan een betere OV bereikbaarheid van Schiphol

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de Stadsregio Amsterdam, de gemeente Amsterdam, Schiphol, NS en ProRail werken samen aan een goede OV-bereikbaarheid van Amsterdam Airport Schiphol nu en in de toekomst. Dit is cruciaal voor de concurrentiepositie van de luchthaven Schiphol en daarmee van belang voor de economie van de Metropoolregio Amsterdam en Nederland.

Het openbaar vervoer van en naar Schiphol groeit. Om de toekomstige groei te faciliteren, werken de organisaties aan verbetering voor zowel de korte termijn, als de (middel)lange termijn. Op korte termijn wordt meer ruimte op perrons en opgangen gecreëerd. Ook wordt gewerkt aan verdere verbetering van de reisinformatie en de betrouwbaarheid van het spoorsysteem. Deze maatregelen dragen bij aan het comfort en de kwaliteitsbeleving van de OV-reiziger. Voor de langere termijn wordt gewerkt aan plannen voor de uitbreiding van het OV-knooppunt Schiphol.

Balie OV Ticket Point op Schipholplaza -1 Balie OV Ticket Point op Schipholplaza -1
Schiphol (2) Schiphol (2)