Cliënt kan huishoudelijke hulp meenemen of ander kiezen

11-03-2016

 Naar verwachting gaat het in financiële problemen verkerende TSN Thuiszorg op korte termijn failliet.  De curatoren van TSN hebben de huishoudelijke hulp tot 25 april gegarandeerd. Eind februari maakten de 7 Westfriese gemeenten bekend de TSN-cliënten bij de bekende aanbieders onder te brengen en geen gebruik te maken van het aanbod van Buurtzorg.

 

De gemeenten in Westfriesland hebben nu een oplossing gevonden: Cliënten kunnen samen met hun vertrouwde huishoudelijke hulp overstappen naar een van de drie zorgaanbieders.

 

De zorgaanbieders AZA, Miep en Hulp in Huis zijn bereid de clienten over te nemen. De TSN medewerkers kunnen zich melden bij de zorgaanbieders voor een nieuw arbeidscontract. Hierdoor kunnen de cliënten hun vertrouwde hulp houden.

 

De cliënt kan ook een andere in Westfriesland gecontracteerde aanbieder kiezen, maar krijgt in dat geval een nieuwe huishoudelijke hulp. Deze andere aanbieders nemen geen TSN-medewerkers over.


De circa elfhonderd Westfriese cliënten krijgen volgende week een brief van hun gemeente met het verzoek de situatie met hun huishoudelijke hulp te bespreken. De cliënt moet binnen 2 weken bij  de gemeente melden welke zorgaanbieder ze kiezen. De gemeenten houden vinger aan de pols om te voorkomen dat iemand door de verandering geen hulp meer krijgt.

Gemeente_Hoorn[2] Gemeente_Hoorn[2]
Kaap%20Hoorn%20logo%20website[1] Kaap%20Hoorn%20logo%20website[1]