College van B en W beantwoordt vraag over VVV-ANWB
7-3-2013
HOORN - Het College van B en W heeft een brief verzonden met daarin de antwoorden aan de fracties VVD en Fractie Tonnaer over de beëindiging van de samenwerking tussen de VVV Hoorn en de ANWB. Volgens het college is de VVV Hoorn in gesprek met de ANWB. Indien de ANWB definitief de samenwerking opzegt moet de VVV op zoek naar een nieuwe partner aangezien het contract van de huur aan de Veemarkt voor vijf en een half jaar is getekend.
Volgens het College genereert de VVV Hart van Noord-Holland, waarvan VVV Hoorn ondeel is, een totaal van 2.4 miljoen bezoekers. Volgens het college is het bezoekersaantal van de VVV gedaald van 163.826 bezoekers in 2011 tot 134.362 in 2012. Uitgaande van het feit dat de VVV Hoorn het best lopende ANWB agentschap is, is het grootste deel van die bezoekers dus ANWB - bezoek.
Volgens het College is het ’sterke merk van de VVV’ een goede uitgangspositie voor een nieuwe toekomstige lading.
Reactie: (redactie)
8-3-2013, 08:41
Marieke, als we kunnen beschikken over digtale versie van antwoorden B&W plaatsen we die onverkort. Voorkomt misschien ook misverstanden. Helaas kan aan die wens van redacties nog steeds niet voldaan worden.
Reactie: (Marieke van Leeuwen, Gemeente Hoorn)
7-3-2013, 11:22
De cijfers in bovenstaand artikel zijn niet helemaal juist geïnterpreteerd. De 2,4 miljoen bezoekers, zijn de bezoekers van zowel de website als de winkels/agentschappen in het gebied van de VVV Hart van Noord-Holland. De bezoekcijfers voor Hoorn zijn de daadwerkelijke winkelbezoeken. Deze zijn niet uitgesplitst in bezoekers voor de VVV of bezoekers voor de ANWB. De conclusie dat het grootste deel van de bezoekers voor rekening van de ANWB komt is dus onjuist.
Het klopt wel dat het aantal bezoekers is gedaald in de periode 2011 – 2012. In de brief van het college wordt aangegeven dat een van de oorzaken de sluiting tijdens koopzondagen in 2012 is geweest.
Reactie: (Sjoerd)
7-3-2013, 09:34
Ik heb inmiddels onderstaande vraag gesteld aan de ANWB. Als alle ANWB leden uit Hoorn, dat nou ook eens zouden doen. Miscchien helpt het.
Geachte heer/mevrouw Ik verneem uit de
media dat mijn ANWB winkel in Hoorn in 2014
gaat sluiten. Wat gaat de ANWB doen om de
daardoor verminderde service te compenseren?
Graag niet het antwoord dat omdat veel leden
nu via internet contact zoeken het belang
minder wordt. Ik vindt internet een aanvulling
geen vervanging. Plaatsen van een vergelijkbare
grootte of aanzienlijk kleiner behouden wel hun
ANWB winkel met alle service. Mocht de service
inderdaad minder worden, dan zal ik zeker mijn
lidmaatschap heroverwegen. Met vriendelijk
groet, S. de Graaf