Spectaculaire aktie van Hoorns museum
28-2-2013 Gratis boek bij expositie ‘125 jaar Autoreclame’
HOORN - Bij een bezoek met minimaal 4 personen aan het Museum van de Twintigste Eeuw krijgt u tot uiterlijk 10 maart 2013 een gratis boek over 125 jaar autoreclame. Met deze stunt hoopt het Hoornse museum nog een mooie eindsprint bij de gelijknamige tentoonstelling te realiseren.
Nog tot en met 10 maart 2013 toont het Museum van de Twintigste Eeuw de tentoonstelling 125 jaar Autoreclame plaats. De tentoonstelling belicht op een originele en verrassende manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland.
Gratis boek
De bijbehorende catalogus “Blij dat ik rij, 125 jaar Autoreclame”, een prachtige uitgave, geschreven door Wilbert Schreurs, Erwin Wijman en Bas van Putten, met honderden illustraties in kleur en zwart/wit op totaal 192 pagina’s, is nu dus helemaal gratis als u met minimaal 4 personen het museum bezoekt. In de MuseumShop betaalt men normaal €12,50 terwijl de officiële prijs zelfs € 17,50 is. Een mooi gebaar van het museum dus en een goede aanleiding om museum en expositie nu te bezoeken met familie of vrienden. Zelfs als men met MuseumKaarten het museum gratis bezoekt, geldt de aktie. Maar op=op! Meld u bij de museumbalie voor de ’Gratis boek-aktie’.
Autoreclame vertelt veel over onszelf en over onze samenleving. Dat verhaal wordt in de tentoonstelling op een toegankelijke, leuke en kleurrijke wijze verteld. Via advertenties, affiches, commercials en ander reclamemateriaal. De tentoonstelling neemt de bezoeker mee op een reis door de tijd langs verschillende thema’s, zoals Stijl en Status, Big is Beautiful, Klein maar Fijn en De vrouw en de Auto.
De tentoonstelling zal voor veel bezoekers een feest der herkenning en een bron van verrassing zijn. Wie kent niet de grappige tv-reclame ‘Met de Fiat Panda lach je iedereen uit’ of de overenthousiaste autoverkoper van Citroën? Naast bekende autoreclames uit eigen land zullen er ook vele campagnes uit het buitenland te zien zijn, zoals de reclame voor Pierce-Arrow, Cadillac en de legendarische Amerikaanse campagne voor de Volkswagen Kever.
De tentoonstelling is samengesteld door Wilbert Schreurs, de bekendste reclamehistoricus van Nederland, Hans Horwitz, verzamelaar en oud-reclameman, en ontwerper Pim van Schaik. De expositie was eerder te zien in het Louwman Automuseum in Den Haag en is nu in Hoorn te zien.