Gastheer voor gastvrij Westfriesgasthuis

26-2-2013

HOORN - Gastheer Marinus Hulshof staat sinds begin februari op maandag- en woensdagochtend bij de hoofdingang van het Westfriesgasthuis. Hij verwelkomt de bezoekers en biedt waar nodig een helpende hand.

Hartelijke begroeting
Energiek stapt Martin af op auto’s en taxibusjes die patiënten voor de deur afzetten. Hij helpt ze uit de auto en begeleidt ze naar binnen. Allemaal reageren ze blij verrast op de hartelijke begroeting. Inmiddels heeft hij met enkele bezoekers al een warme band opgebouwd: “Sommige mensen komen hier meerdere keren per week, bijvoorbeeld om te dialyseren. Zij vinden het leuk dat ze door een vertrouwd gezicht worden begroet.“

Razend druk
Marinus doet meer dan alleen begroeten. Hij belt bijvoorbeeld ook de pendeldienst wanneer iemand naar de parkeergarage moet worden gebracht, of haalt een rolstoel wanneer iemand slecht ter been is. “Het is razend druk bij de hoofdingang, de ochtenden vliegen voorbij,” aldus Marinus.

Succes
Nils van Mourik, manager facilitair bedrijf van het Westfriesgasthuis: ”De vrijwilligersfunctie van gastheer bij de hoofdingang is nieuw en vanwege de waardering van patienten nu al een succes. Daarom willen we binnenkort vaker een gastheer- of vrouw bij de ingang.”

Wilt u in het ziekenhuis als vrijwilliger aan de slag? Kijk dan op de website voor meer informatie: wfg.nl/vrijwilligers.

Reacties
Reactie: (Niek zuidhoff)
28-2-2013, 17:22
En als we nu eens gewoon luisteren naar de aanwijzingen van het personeel dan kan deze man betaalt worden ipv de particuliere beveiligingsdienst . Van zorgverleners blijf je af, diep respect verdienen deze mensen. Hulde aan deze vrijwilliger die zich inzet voor de samenleving!

Reactie: (Juliette Schouten)
27-2-2013, 11:30
Hallo Rob, Sorry, dat was zeker niet mijn bedoeling. Reuze goed wat deze meneer doet! Maar ik vind het wel kwalijk dat er vrijwillgers werken op plekken waar anderen behoorlijk hun zakken vullen. En dat zien we steeds vaker gebeuren. Veel bestaande plekken worden tegenwooridg ingevuld door vrijwilligers en stagiares, dat moet toch niet de bedoeling zijn.Ik bedoel het juist positief voor deze meneer, al kwam dat niet zo over misschien. Hij zou ook loon moeten krijgen voor verichtte voor arbeid.

Reactie: (Rob Verhoek)
27-2-2013, 11:08
@ juliette: je zou ook eens kunnen volstaan met deze vrijwilliger te complimenteren met zijn inzet in plaats van gelijk weer te gaan mekkeren over het salaris van de directeur. zo kun je alles wel afbreken

Reactie: (redactie)
27-2-2013, 09:01
Beste Juliette, we hebben een nieuwe regel ingevoerd: Er mag slechts 1 reactie per keer worden geplaatst en pas na een reactie van anderen kan daar weer op gereageerd worden. Het is immers niet de bedoeling dat je 2 of 3 reacties achter elkaar plaatst. Het heet immers ook 'reactie' omdat men reageert op het artikel of elkaar.

Reactie: (Juliette Schouten)
26-2-2013, 23:58
Jan, ik heb begrepen van de regels van HG, dat mensen elkaar niet mogen beledigen op deze site. Nergens te lezen dat men minimaal meningen mag geven of minimaal mee mag praten op de site. En er zijn mensen, die vlakbij een snelweg hebben gewoond, bleven er last van houden, ze zijn verhuisd Jan.

Reactie: (Juliette Schouten)
26-2-2013, 23:30
Meer dan u denkt Frans.

Reactie: (Jan van Leek)
26-2-2013, 21:06
Ach @Frans, Juliette/Plies en weet ik watvoor nicks ze/hij al heeft gebruikt. Hoorngids is zijn/haar grote hobby. Op een gegeven moment zie het gewoon niet meer die commentaren. Net als bij mensen die aan een snelweg wonen. In het begin hoor je het geraas en stoor je je er aan. Maar later ben je je er nauwelijks meer van bewust.

Reactie: (Frans Pol)
26-2-2013, 19:45
Juliette, als ik al uw commentaren in Hoorngids lees, vraag ik mij af, is er in uw beleveniswereld nog wel iets positiefs te beleven ?

Reactie: (Juliette Schouten)
26-2-2013, 17:02
En de directeur die volgens de berichten gruwelijk zijn zakken vult, heeft niet wat geld over voor deze meneer? Wat een ego deze directeur.