Hondenbezitters krijgen geen contact
21-5-2012
HOORN – Hondenbezitters in Hoorn willen niets liever dan hun hond een plekje geven waar hij zich uit kan leven in het water. Volgens hondenliefhebber Felon La Pierre erkende Wethouder Michiel Pijl in een goed gesprek dat er te weinig plek is voor honden om te zwemmen. Na dat gesprek bleven antwoorden op e-mails die dhr. La Pierre stuurde uit.
Begin maart is een petitie voor een hondenzwemplaats gestart door Felon La Pierre. Hij heeft naar aanleiding hiervan een gesprek gehad met Wethouder Pijl. In dit gesprek kwam volgens La Pierre naar voren dat de Wethouder de situatie zelf heeft gezien en ook tot de conclusie was gekomen dat dit slecht geregeld is voor honden in een havenstad als Hoorn.
La Pierre verwachtte na dit gesprek actie van de Wethouder, en had goede hoop dat er spoedig iets zou gebeuren. Helaas heeft Wethouder Pijl tot op dit moment niet gereageerd op het gesprek en de verder te volgen stappen om een hondvriendelijker Hoorn neer te zetten. Ook het herhaalde verzoek tot een reactie door La Pierre op 30 april, werd niet beantwoord.
Joke van der Meij, raadslid voor Hoorns Belang heeft La Pierre echter ook benaderd toen zij van deze zaak hoorde. Zij heeft ook een e-mail gestuurd naar de Wethouder. In een reactie op deze e-mail op 7 mei beloofde hij binnen een week met antwoorden te komen, na overleg met het Hoogheemraadschap. Ook dit heeft tot nu toe nog geen reactie van Wethouder Pijl opgeleverd, laat staan een concreet plan om de zwemplaats aan te pakken.
De petitie heeft inmiddels 297 handtekeningen opgeleverd. La Pierre heeft die uitgeprint en aangeboden aan mw. van der Meij. Zij zal de handtekeningen aanbieden in de raadsvergadering van 22 mei, waarmee zij hopen dat dit punt op de agenda komt.
Reactie: (Freek V)
24-5-2012, 01:12
Goed idee van zo'n opgespoten eilandje Roy. ambitieus maar het kan zo groot en klein naar wat budget toelaat. Heeft Hoorn meteen een landelijke primeur, geeft weer goed imago en vriendelijk stadsbeeld.
wat betreft hondenbelasting opsparen, volgens mij gebeurd dat al vanaf de invoering ervan...
die paar prullenbakken of borden zijn ook de kosten niet gezien het inkomen..
melkkoeien noemen we dat.
ik vis en moet een vergunning hebben terwijl ik vis gewoon terugzet ?
een hond ? hondenbelasting ook als ie altijd binnen of op eigen terrein is. en de kat dan ?
rijden ? wegenbelasting en accijns
hard werken en geld verdienen? inkomensbelasting..
daarna alles wat je koopt, btw erover
nieuwe auto ? bpm
Dat we het allemaal maar accepteren is eigelijk te zot voor woorden, slapen we ? het is eigelijk gewoon diefstal en iedereen gaat akkoord, ga je niet akkoord? boete en registratie.
ja ik dwaal af.
Reactie: (roy)
24-5-2012, 00:58
wat een emotie
leef en laat lekker leven, iedereen heeft wel iets waaraan een ander zich kan storen.
honden mogen lekker losrennen als ze maar redelijk luisteren naar de baas. En juist de baas moet ook manieren hebben.
Weet je wat raar is, joggers en wandelaars kunnen en mogen overal komen, maar moeten zich juist irriteren op de enige plaats waar mijn hond legaal los mag lopen. en dan nog boos kijken ook als de hond in de weg staat.. 100 meter verder moet de hond weer aan de lijn.
De hond is nieuwsgierig en vind je leuk als ie enthousiast naar je toe komt. Maar dat mag ie niet? stelletje rotte egoïstische zielen hier.
Er zijn duizenden honden in gemeente Hoorn maar niet 1 goede plek alleen voor honden.
duizenden keer 65,- nergens opslaande hondenbelasting, daar kun je elk jaar een mooi stuk grond voor kopen hoor, of spaar het een paar jaar op.
Laat een bedrijf een paar dagen bodemzand opspuiten op een goede plek in Hoorn in het Markermeer, Maak zo een honden schiereiland. Maakt meteen het meer wat dieper zodat je niet een uur hoeft te lopen en het nog steeds op 1 meter diep is..
Reactie: (Coen)
23-5-2012, 22:56
@marietje. Ja marie, het leven is geen zoete krentenbol. Maak je om mij maar geen zorgen lief kind, maak je liever druk om die asociale hondenbezitters die die beesten los laten lopen en hun stront niet opruimen. Er zijn gelukkig ook welopgevoede mensen die de hond netjes aanlijnen en met zakjes de keutels keurig opruimen. Beschaving heet dat. Zoek maar eens op wat dat betekent Marie. Hoe dan ook, zo'n hondenzwemplek is belachelijk.
Reactie: (snuf)
23-5-2012, 21:28
TE weinig plek voor honden?? hoeveel kilometer dijk hebben wij langs het Markermeer? Genoeg lijkt mij voor de honden uit West-Friesland. Of moeten die allemaal naar het Julianapark komen? Er zijn toch ook hondenbezitters die hier te ver vanaf wonen
Reactie: (Marietje)
23-5-2012, 20:57
@Coen zielig figuur ben je.Je zult ook wel contactgestoord en eenzaam zijn, met zulke opvattingen maak je geen vrienden maar dat zal jou een zorg zijn. Jij leeft alleen voor jezelf vastgeroest in belachelijke denkbeelden, sterkte.
Reactie: (Coen)
23-5-2012, 14:58
@poepie. Mee eens. Weg met die dieren. Nu ook met dit warme weer van die loslopende beesten tussen de spelende kinderen bij het Schelpenstrandje. Het is toch van de zotte? Je moet er niet aan denken als zo'n beest behoefte heeft om te bijten. Je ziet ze voor je neus kakken en die proleten van hondeneigenaars doen net of hun neus bloedt. En dan nog zeuren om een duikplank voor die beesten ook.
@Koos, wat een onzin reactie 'hoort bij een leefbare stad'. Ik denk dat verantwoordelijk met je dier omgaan en ervoor zorgen dat je medemens geen overlast ondervindt van je hobby de stad een stuk leefbaarder maakt, nietwaar?
Reactie: (Cato)
23-5-2012, 08:53
Ten 1e de hondendrollen worden zeer snel opgegeten door de eksters en de kraaien en de weekslakken enz enz! Niet zo'n probleem dus! Ten 2e laat Uw hond niet poepen op de paden,dat wekt veel ergernis op,graag in de bosjes, daar komen geen hardlopers e.d.Ten 3e Misschien is het mogelijk, grind en / of schelpen over en tussen de al bestaande keien aan te brengen, zodat de wat kleinere honden gemakkelijk zwemmen kunnen! Hier zal het Hoogheemraadschap toch niets op tegen hebbeb? Walverrijking??
Reactie: (Koos)
23-5-2012, 03:28
@Lex ja inderdaad belangrijk, ook dit hoort bij een leefbare stad. Een stad waar het niet alleen voor kinderen en volwassenen goed toeven is maar ook voor dieren. Tja moeilijk hé voor een aantal azijnpissers, niet te geloven wat een onverdraagzaamheid en wat een onnozele reacties. Heb me nooit beseft hoe beperkt hondenhaters zijn op het zielige af. Volgens mij begrijpt wethouder Pijl het wel.
Reactie: (Poepie)
23-5-2012, 00:06
@HOUTMAN
Kijk, een intelligente reactie van een medeburger doet altijd goed. Ik vind de reactie van de wethouder nogal uitgebreid voor een onderwerp wat zo kansloos irrelevant is. Als ik de wethouder zou zijn, zou ik niet reageren, maar een actie ondernemen om "verboden voor honden" bordjes te plaatsen in het gehele Julianapark. Ik ga een petitie starten om dit mogelijk te maken. Weg met de honden uit het Julianapark!
Reactie: (Pieter)
22-5-2012, 18:25
Wat een volkomen absurd idee om in deze tijden te zeuren om een zwemplek voor de hond. Schei toch uit. Die beesten springen zo de plomp in. Hopelijk ziet het Hoogheemraadschap het belachelijke van dit idiote voorstel in.
Reactie: (Frits)
22-5-2012, 17:29
Jammer dat als een wethouder hier uitleg geeft, er direct weer op afgegeven wordt. Het ligt nu bij het Hoogheemraadschap en we weten dat die altijd snel zijn. Kijk maar naar de dijk langs de Willemsweg. Met een beetje geluk hebben we in 2019 een plekje waar honden het water in kunnen. :)
Reactie: (Lex)
22-5-2012, 15:54
Lekker belangrijk onderwerp om je druk over te maken; een hondenzwemplaats! Ik zou zeggen open een zwembad voor deze honden en wij noemen dit zwembad het "Witte Badhuis" uiteraard uitgerust met de 1e, 2e en 3e steiger en natuurlijk met de ton. Kunnen wij inwoners van de binnenstad ook weer eens gebruik maken van een buitenbad.
Reactie: (Joeperdepoep)
22-5-2012, 15:45
Ik stel voor eerst een hondentoilet te creëren aan het einde van de parkeerplaats en aan de kant van de haven. Blijft vervolgens alles schoon? Dan een hondenhelling. (Toch wel zielig voor die honden dat ze niet eens meer over een paar stenen heen komen. Hoe zou dat toch in het wild zijn?)
Reactie: (Bello)
22-5-2012, 15:07
@Horinees helemaal met je eens. Wat een kulverhaal van die wethouder, kan hij niets anders bedenken dan zich te verschuilen achter het Hoogheemraadschap. Kom op Pijl toon eens wat eigen initiatief.
En @Coen zijn zeker jouw katten die mijn tuin onderschijten.
Reactie: (plies)
22-5-2012, 14:34
De keiharde waarheid van horinees, zo denkt het merendeel van de bevolking er over, maar onze bestuurders hier en in Den Haag denken het eerst om hun eigen hagje.
Reactie: (okkie)
22-5-2012, 14:10
Hoe kunnen we nu twijfelen aan de woorden van deze wethouder? Heel eenvoudig alles waar een c voor staat is niet te vertrouwen.
Reactie: (Coen)
22-5-2012, 13:51
@horinees: wat klets je nou man. De wethouder geeft toch een duidelijk antwoord. Hij kan niet om het hoogheemraadschap heen. Neemt niet weg dat wat mij betref die flauwekul voor een inloopstukje voor die wandelende strontfabrieken er niet komt. Laat de mensen eerst leren hoe je hondenstront opruimt.
Reactie: (horinees)
22-5-2012, 12:28
Beste Wethouder, met alle respect, maar ik waag het toch te betwijfelen of uw mooie kastje-muur uitspraak (''Het Hoogheemraadschap heeft de expertise om te bepalen wat wel en niet kan'') klopt. Het ''Hoogheemraadschap'' is, wat mij betreft, vooral goed in het verbrassen van mijn door afpersing verkregen geld. Het bedenken van stompzinnige regeltjes die als enig doel lijken te hebben: het in standhouden en zelfs vergroten van de misselijkmakende ambtenarij, het aan het werk houden van het eigen volk, het vergroten van de eigen inkomsten en, als dank voor dat alles: onnodige betutteling en het beperken van de rechten van de ''burgers en bedrijven''.
In goed Nederlands: het Hoogheemraadschap sucks. Het is een volstrekt achterhaalde organisatie, weg ermee.
Wat een onzin, laat die honden gewoon in het water, alsof vissen niet hun behoefte in het water doen. Trouwens: nog niet zo heel erg lang geleden.... ''deden alle aan het IJsselmeer gelegen dorpen en steden het in dat water'', de rioolpijp kwam immers uit in ons meer. En met de visstand (en de rest van het heilig verklaarde milieu) was toen minder mis dan vandaag.
Regeltjes, betutteling, beknotting, ''management'', waardeloze banen, inkomsten uit afpersing, dat is waar het om gaat.
Reactie: (Brigges)
22-5-2012, 12:15
nee, of nog niet is ook een antwoord, geen respons geven is gewoon onbeschoft.
Reactie: (Wethouder Michiel Pijl)
22-5-2012, 12:09
We begrijpen heel goed dat er behoefte is aan een zwemplek voor honden. Wij staan ook zeker niet onwelwillend tegenover de aanleg van een hondenstrandje bij het Julianapark. We begrijpen ook dat dit langer duurt dan dat mensen willen of verwachten. Echter, soms zijn de zaken niet zo simpel als ze lijken; keien weg, strandje erbij.
Wij hebben de medewerking van het Hoogheemraadschap nodig. Dat hebben wij ook gezegd tegen de initiatiefnemers van de petitie. Het Hoogheemraadscap is verantwoordelijk voor de kustverdediging langs het Markermeer, en daar hoort de kustlijn in het Julianapark ook bij. Daar hebben wij dus geen zeggenschap over.
We hebben de vraag aangekaart bij het Hoogheemraadschap. De eerste reactie is helaas nog niet veelbelovend. We hopen toch dat het Hoogheemraadschap wil meedenken over de behoefte van honden en hondeneigenaren in Hoorn. Wij maken ons daar ook sterk voor. Maar nogmaals, daar gaan zij uiteindelijk over, en niet de gemeente. Het Hoogheemraadschap heeft de expertise om te bepalen wat wel en niet kan.
Reactie: (Bruno)
22-5-2012, 11:25
@Poepie de volgende keer dat je langs mij rent bijt ik door.
Reactie: (okkie)
22-5-2012, 11:17
@ poepie, wat klaag je nou? door een loplopende hond gaat jouw gemiddelde snelheid en dus je conditie omhoog.je zou dankbaar moeten zijn
Reactie: (Coen)
22-5-2012, 11:06
Mee eens @poepie. Overal stront van die beesten. Vreselijk als je met je kinderen daar wilt lopen.
Reactie: (Poepie)
22-5-2012, 00:36
Gelukkig is er ruim voldoende ruimte om te schijten. Loop maar eens naar Hollandia vanaf de parkeerplaats. Geurende dampen van hondenkak maken je al snel onpasselijk. Lekker laten zo, anders komen er nog meer van die stinkbeesten. Even lekker hardlopen door het park, nou laat maar zitten, want dan heb je een hond aan je been hangen. Hij doet niks hoor! M'n reet.
Reactie: (gavin houtman)
21-5-2012, 23:57
sjonge jonge is er nou nog steeds niks wat een stink gemeente een kleine plek voor de honden is dat nou zoveel gevraagd!
Reactie: (Enzo)
21-5-2012, 22:13
Volgens mij loopt het werk Dhr. Pijl zwaar uit de hand.
In een overigens andere kwestie, heb ik, op een brief die ik hem in Januari jl, heb geschreven, nog steeds geen antwoord gehad.
En dat ondanks ettelijke malen aandringen.
Slordig toch....op z'n minst gezegd!
Reactie: (okkie)
21-5-2012, 21:38
de gemeente wil dat stukje bij het abc helemaal niet opknappen en vrijgeven voor hondenzwemplek.pijl heeft er een handje van om nergens op te reageren.stiekem levensgrote keien erin mieteren zodat de hond moet klauteren met alle gevolgen van dien.ieder jaar het zelfde gezeik daar maar de gemeente houd zich doofstom
Reactie: (felon)
21-5-2012, 20:42
30 Mei is natuurlijk 30 April.. ik ben best goed, maar niet zo goed dat ik kan mailen vanuit de toekomst :-p