College B&W: ANWB laat met aanvraag vergunningen

14-5-2012

HOORN - Het Hoornse college van B en W heeft gedaan wat maximaal mogelijk was om de botenbeurs van de ANWB in Hoorn mogelijk te maken. Zij stelden wel dat het beter zou zijn geweest als de ANWB de noodzakelijke vergunningaanvraag eerder had ingediend. Dat laat het college in een reactie op raadsvragen weten.

Eind maart stelden de fracties van PvdA, GroenLinks en Hoorns Belang raadsvragen over het hoe en waarom rond het niet doorgaan van de ANWB botenbeurs in Hoorn. Als reactie hierop laat het college nu in een brief weten dat zij alles hebben gedaan wat mogelijk was binnen het proces van vergunning verlenen. De ANWB was echter laat met het aanvragen van de benodigde vergunningen waardoor de nodige druk op het proces kwam te liggen.

Negatieve reacties vanuit de bewoners, gebruikers en omwonenden van het Oostereiland (waar het evenement zou gaan plaatsvinden) en de kritische brief van de HISWA zouden de reden zijn dat de verwachte aanmeldingen en inkomsten achter bleven. De ANWB heeft aangegeven dat dit een rol heeft gespeeld in het terugtrekken van het evenement.

Reacties
Reactie: (Cato)
20-5-2012, 22:06
Lieve mensen, hoe moet ik in Godsnaam de onzin van de politiek verder verwoorden,nogmaals, zij vallen over elkaar heen,elkaar de schuld in de schoenen te schuiven en daar helpt geen heilige moeder aan, laat staan een blauwe eend en ik blijf bij mijn reactie, want ik weet het!!!

Reactie: (Jacques Wester)
20-5-2012, 19:49
Lieve, @LiesP. In 1966 was ik 14 jaar. Toen werd D66 uit de klei getrokken. Als ik je nu vertel dat deze partij mij "helemaal niets" interesseert, kun je toch niet van mij verwachten dat ik daar een krantenartikel over ga schrijven. Dus zal je het moeten doen met het COLUMN van Cato

Reactie: (plies)
20-5-2012, 19:42
Zijn Jacques en Derek toch zichzelf zonder normaal commentaar maar wel met veel blabla, welke indruk ik al van hun had.

Reactie: (Jacques Wester)
20-5-2012, 19:35
Nee, nee, @Dirkie, beest met je lange, dik behaarde staart. Tel eens tot tien, wie weet zal je het dan wel zien! Cato is niet mijn schoonmoeder. Zij heeft echter wel iets met een blauw eendje! Ra, ra

Reactie: (Derek the Fox)
20-5-2012, 19:13
@Jacques Wester: don't fuck your mother in law, is de juiste uitdrukking. Waar Catootje een punt scoort, zie ik zo een, twee, drie niet.Catootje blaast zoals gewoonlijk alleen maar wat, argumenten ontbreken.

Reactie: (plies)
20-5-2012, 19:04
Jeetje @ Jacques, je schrijft over 1966, dat heeft geen nut en draagt niets bij. Natuurlijk kun ook jij een duidelijke collum schrijven zonder te ver in het verleden te diepen.

Reactie: (Jacques Wester)
20-5-2012, 18:33
Oh, oh, Jeetje, don't fuck the blue duck. Cato heeft een punt als het gaat om de grote verschillen tussen de diverse politieke partijen. Wat dacht je van de Demo(n)craten uit 1966. Deze partij heeft wijzelijk? 't mondje dichtgehouden toen PvdA, Groen Links en Hoorns Belang begonnen met het belagen van het College over de mislukte aanleg van de rederij van meneer Aart. Waarom? omdat een tijdelijke rederij niet in "hun" havenvisie past? Of is het misschien zo, dat "zij" nooit hebben gedacht aan deze mogelijkheid om de haven meer te laten bruisen?

Reactie: (Plies)
20-5-2012, 18:16
@ C.Velthuijs, vertel hoe het echt in elkaar zit. Dat ben je nu wel een beetje verplicht na jou opmerking naar Jeetje. Maak er een collum van a.u.b. en informeer ons, zodat wij ook weten hoe de vork in de steel zit.

Reactie: (C.Velthuijs)
20-5-2012, 14:43
Zo, Jeetje, wat weet jij ervan? Als er een op de hoogte is van de situatie Oostereiland dan ben ik dat wel!De meesten,waaronder jij, kramen zelf nonsens uit! De politicie, van welke kleur dan ook, vallen over elkaar heen, zij weten echt niet van de hoed en de rand! Allemaal interessant doenerij!!Conclusie, houd je mond, als je er geen verstand van hebt! GR. Cato.

Reactie: (Jeetje)
20-5-2012, 12:36
@Marietje, je hebt gelijk, ik heb je verward met een ander, mijn excuses. 'Mijn beste' mag je achterwege laten, dat ben ik niet. @C.Velthuijs. Je verwoordt precies wat de rest ook uitkraamt: "Ik denk..." net als @Frits. Geen feiten en vooral blijven schreeuwen hoor, dan heb je hier altijd gelijk.

Reactie: (C.Velthuijs)
16-5-2012, 07:20
Allemaal onzin! Te kort dag en op deze manier niet mogelijk. Geen communicatie! Bunkerboot verhuizen? Bios dicht? Parkeren bewoners? 2de brug? Toegang museum? Botterwerf waar? Haven Hoorn gesloten voor de passagierschepen?De hekken,waar? Mogelijk verkeersoverlast 't Hoofd en Veermanskade en Zeedijk enz.enz.Ik denk, dat de ANWB het ook te ingewikkeld vond en daarom afhaakte!!! De politiek gedraagt zich heel lachwekkend, door elkaar van alles te verwijten, zelfs nu nog! Onderzoek en communicatie, daar heeft het aan geschort!

Reactie: (Frits)
15-5-2012, 22:07
Ach Jeetje, jij begint over "discussie op basis van juiste informatie". Dan maar even een vollediger citaat uit het antwoord van B&W: "Als gevolg van kritische signalen en de brief van de Hiswa bleven verwachte aanmeldingen en inkomsten achter. Tenslotte heeft de ANWB ons duidelijk gemaakt dat de negatieve reacties vanuit Hoorn daarin ook een rol hebben gespeeld. Hoe groot die rol is geweest, is niet duidelijk." Feit is dat B&W niet op basis van feiten antwoord. Veronderstellingen en suggestieve verbanden worden in het antwoord verwerkt. Alleen de laatste zin in bovenstaand citaat is een feit. En het College verbergt zich achter fouten op ambtelijk niveau. Triest en onvolwassen. Overigens zou het leuk zijn als lokale organisatoren ook zoveel medewerking en steun van de gemeente zouden krijgen. En niet alleen zo'n machtige ANWB die Hoorn ten koste van alles te vriend wenst te houden.

Reactie: (Marietje)
15-5-2012, 18:48
ach mijn beste @Jeetje toch ben jij even in de war. Ik heb nimmer (dat betekent nooit) gereageerd bij een topic over de mediamarkt, ik ben toch niet gek! Beter opletten hoor.

Reactie: (Jeetje)
15-5-2012, 18:32
@Marietje, ik heb ja eerder aangesproken op ongenuanceerde veronderstellingen (Mediamarkt). Dus om jouw bijdrage nou serieus te nemen, dat zou te veel eer zijn. Ik ga af op wat ik lees, niet op wat ik veronderstel of van anderen hoor.

Reactie: (Marietje)
15-5-2012, 15:21
@Jeetje, voel je je aangesproken? Wat een onzin iedereen weet toch van wie de kritische geluiden kwamen, wat er staat klopt dus wel ook al wordt het niet expliciet in de beantwoording genoemd.We weten allemaal waarom het gaat en het is en blijft laf van het college i.c. de wethouder om zich daar achter te verschuilen.

Reactie: (Jeetje)
15-5-2012, 14:42
Als je de brief (zie www.hoorn.nl)kritisch leest, staat in 1 van de antwoorden dat er "kritische signalen" waren. En verderop: "..heeft de ANWB ons duidelijk gemaakt dat de negatieve reacties vanuit Hoorn daarin ook een rol hebben gespeeld". Er worden niet specifiek bewoners van het Oostereiland, gebruikers of omwonenden genoemd. Het stukje hierboven waar nu iedereen op reageert, komt dus niet overeen met wat er in de brief staat. Welke discussie je ook over de gang van zaken voert, het moet wel op basis de juiste informatie gebeuren. Jammer.

Reactie: (plies)
15-5-2012, 13:48
O,o iemand die dicht bij de kachel zit en niet buiten op een sokkel staat.

Reactie: (Frans)
15-5-2012, 13:10
@Coen misschien dooeld @Plies op zijn ex werkgever kan toch zijn dat hij gepensioneerd is of zoiets. Ik ben het niet vaak met hem eens maar deze keer slaat hij de spijker op z'n kop. Ik had dat ook niet hoeven flikken bij mijn vroegere werkgevers.

Reactie: (Coen)
15-5-2012, 13:02
@plies. Werk jij? Lijkt me heel onwaarschijnlijk gezien je dagtaak aan reacties op Hoorngids.

Reactie: (plies)
15-5-2012, 12:01
Als ik niet functioneer bij mijn werkgever kan op sodemieteren. Dan zou ik zeggen Aart..........ga je ex collega gezelschap houden en hou de eer aan je zelf.

Reactie: (Niels)
15-5-2012, 11:41
Dit college maakt blunder op blunder en dan met name deze wethouder inderdaad @Frits, meneer Aart. De man kenmerkt zich door een totaal gebrek aan zelfkritiek, maar hij komt er iedere keer weer mee weg, niet te geloven toch? Ik heb van een aantal betrokkenen begrepen dat hij slecht tot totaal niet heeft gecommuniceerd en dan durven ze glashard te beweren dat dit wel gebeurd is.@Frits je hebt gelijk de politiek zal het wel weer accepteren al denk ik dat de 3 partijen die dit alles aangezwengeld hebben vast niet content zijn met de antwoorden, maar wat kunnen ze er verder mee? Niets, dus kan meneer Aart gewoon verder gaan met blunderen.

Reactie: (plies)
15-5-2012, 10:37
PAS op met je kritiek over "onze" bestuurders, sommigen hier kunnen daar niet tegen, maar die zullen wel dicht bij de kachel zitten.

Reactie: (Frits)
15-5-2012, 08:53
Dat de ANWB anderen de schuld gaf kan ik mij nog voorstellen. Gezichtsverlies is niet leuk. Maar dat de gemeente Hoorn (B&W) nu ook de schuld van het niet doorgaan deels bij omwonenden, bewoners en gebruikers legt, is schandalig. Eerder riep de wethouder (meneer Aart) dat bewoners van het Oostereiland geen bezwaren hadden en de gebruikers van Oostereiland waren overvallen en hadden vragen. Nu hebben zij zogenaamd deelnemers van de botenbeurs weggejaagd. De politiek zal deze antwoorden wel weer voor zoete koekjes accepteren. En de historie is in Hoorn weer eens verdraaid.

Reactie: (rebel52)
15-5-2012, 07:45
Zoals gewoonlijk wast de gemeente zijn handen in onschuld.

Reactie: (Matty)
14-5-2012, 21:18
Mosterd na de maaltijd door geen boter bij de vis. Dan zijn al snel de de rapen gaar en de boten beurs.