‘Groene’ scooters voor IntermarisHoeksteen

1-6-2011

HOORN - In april vorig jaar startte woningcorporatie IntermarisHoeksteen met een proef naar het gebruik van ‘groene’ scooters in de wijken Kersenboogerd en Bangert en Oosterpolder in Hoorn.

Jos Lambregts, directeur vastgoed van IntermarisHoeksteen: “Na een jaar ervaren wij de proef als geslaagd. We hebben dan ook besloten om 6 ‘groene’ scooters aan te schaffen. Deze zijn elektrisch en stoten geen schadelijke stoffen uit omdat de scooters opgeladen worden met duurzaam opgewekte stroom.”

Vijf van de scooters zijn voor de medewerkers leefbaarheid, zodat zij zich op een snelle, maar schone manier kunnen verplaatsen in de wijk. Zij leggen hun rondes nu af per fiets of auto. De fiets zullen zij voor kleine stukken blijven gebruiken. De fiets is echter niet zo snel en je kunt er niet zo veel op meenemen, daarom werd vaak de auto gebruikt. De auto is, voor de relatief korte afstanden, niet efficiënt en bovendien slechter voor het milieu. De scooter is uitgerust met een koffer. Hierin kan de medewerker klein gereedschap meenemen. Een ander voordeel is dat de medewerker sneller op zijn bestemming is. Jos Lambregts: “De zesde scooter is voor gebruik van medewerkers van het kantoor aan de Maelsonstraat. Zij gebruiken nu de auto als zij voor vergaderingen naar gemeente of relaties gaan. Nu kunnen zij de scooter gebruiken en zich op een milieuvriendelijke manier verplaatsen.”

Maatschappelijk verantwoord
IntermarisHoeksteen investeert in duurzaamheid en energiebesparende maatregelen. De woningcorporatie zoekt daarom regelmatig naar mogelijkheden die goed zijn voor het milieu of bijdragen aan lagere energiekosten voor haar huurders. In haar woningen zijn dit bijvoorbeeld goede cv-installaties en isolatie van daken, glas of vloeren. De elektrische scooters stoten geen uitlaatgassen uit, maar worden aan het einde van de dag in de wijkkantoren opgeladen. Die zijn voorzien van groene stroom.

Reacties
Reactie: (nomen nescio)
3-6-2011, 15:10
Echt "snel" zijn die dingen ook niet: Een snorfietser (met Euro95 als fossiele brandstof), haalt zo'n scooter nog in ook met het gas open en niet opgevoerd! Groot nadeel van electrische scooters is dat je ze niet hoort aankomen. Dat lijkt me gevaarlijk.

Reactie: (tony)
3-6-2011, 11:22
milieuvriendelijk ? Weet iedereen hier ook wat voor chemisch proces eraan af gaat om een accu te produceren ?

Reactie: (frit)
3-6-2011, 08:39
En het is een club met oogkleppen; van censuur; een club die in de waan van haar eigen schijnvertoning is gaan geloven. Het zou mooi zijn als er een huurdersvereniging-website zou zijn die dit soort klachten (liefst met foto's)uiteen zet. Daar zouden ze niet blij mee zijn bij IH......

Reactie: (fritz)
3-6-2011, 08:37
Intermaris heeft eigenlijk geen klanten zou je kunnen zeggen @Horinees, @Patricia. Dat is het probleem voor de huurders denk ik. Daarom reageert men daar vaak niet op brieven, e-mails, telefoontjes van huurders. Een huurder kan dan alleen naar de huurcommissie of rechter stappen of op straat gaan leven.

Reactie: (Patricia)
2-6-2011, 17:53
De scooters worden aan het eind van de de dag opgeladen in de wijk kantoren die voorzien zijn van groene stroom, ze vergeten er bij te vertellen dat die scooters en die zgn groene stroom door ons huurders betaald word. En die scooters hebben ze helemaal niet nodig, ik dacht meer aan mileu vriendelijke rolators. Want als je ze nodig heb komen ze toch niet dus die lijken mij ook snel genoeg. Kapsones...dat is wat ze hebben maar oor voor de huurder die om enige reparatie of verbetering vraagt. Bel ze... je hoort niks...schrijf een brief, geen antwoord...ga je heen, we kunnen niks voor je doen.Er zijn niet voor niks mensen die hun hele leven bij Intermaris hebben gewerkt en nu de kuier latten hebben genomen. Bah wat een beleid.

Reactie: (kees boots)
2-6-2011, 17:47
@fritz, zo is het in Koggenland ook tuinen liggen er wel knap bij maar de heiningen staan tegen de trottoir aan terwijl die 40 centimeter uit de erfgrens moeten staan en op deze manier is het trottoir anderhalve tegel smaller terwijl ze al niet breed zijn auto's worden ook voor driekwart op het trottoir geparkeerd en handhaven is er niet bij. Zo ook hondenstront maar ik begrijp wel wat de reden is het geld wat hier voor bedoelt is word besteed aan andere zaken en dan toch nog 5% meer loonkosten als vorig jaar.

Reactie: (fritz)
2-6-2011, 14:51
@Horinees: Ja, het is veelal een schijnvertoning (PR) van Intermaris. Je ziet bijv. ook in hun blad 'Buurt' uitsluitend plaatjes van goed ogende (gerenoveerde) geveltjes, of nieuwbouw, waarlangs een blij gezin wandelt, (Waarschijnlijk familie/kennissen van Intermaris medewerkers;-) maar puinzooi uit bijv. de KB toont men nooit.

Reactie: (Frnk)
2-6-2011, 12:29
Moeten de scooters ook bij regen gebruikt worden, of mag dan de auto weer gebruikt worden? Allemaal symboolpolitiek. Mijn advies aan I/H: houd je bezig met de kerntaken.

Reactie: (horinees)
2-6-2011, 10:30
@Fritz: Het is werkelijk walgelijk hoe bepaalde tuinen erbij liggen hier in de K.B. En het fijne InterMaris? Die kijkt alleen de andere kant op, men doet niets. Nee, het is wat dat soort zaken betreft bepaald geen beste huisbaas. Ook daar sloeg reeds de fatale ziekte van managers en zakkenvullen genadeloos toe. En de huurders, u weet wel: zij die deze club bestaansrecht verlenen en de boel al doende overeind houden.... die huurders (klanten) kunnen verrotten. En het ergste is: de meeste kijken ook nog eens de andere kant op, houden gewoon hun mond en lijken ''alles'' te slikken. Onlangs is (in onze buurt) erg veel geld verkwist met het ''opnieuw bedekken'' van de schuurdaken. Absoluut zinloos, er mankeerde helemaal niets aan. Bij niemand. Zijn er geen belangrijkere zaken aan en rondom onze woningen te doen?

Reactie: (fritz)
2-6-2011, 09:22
Wist niet dat uitlaatgassen de vele betonnen huurders tuintjes in de KB kunnen aantasten, maar goed, wie weet gaat Intermaris binnenkort eindelijk eens hun huurovereenkomsten naleven! (huurder zal de bij de woning behorende SIERTUIN ALS ZODANIG AANLEGGEN, onderhouden en gebruiken en wel zodanig dat overlast aan derden wordt vermeden)