College nu wel erg rechts volgens GroenLinks

15-3-2010

HOORN - GroenLinks in Hoorn is teleurgesteld over het uit de boot vallen bij de College-onderhandelingen. GL-wethouder Jan de Boer zegt in het Dagblad voor West-Friesland: ,,Jammer en onverstandig. Met GroenLinks erbij waren beide flanken goed bezet geweest in het college. Nu helt de wagen wel erg naar rechts. Er komt een oppositie met daarin GroenLinks, SP en PvdA. Heel stevig, maar je kunt je afvragen of het verstandig is. Daarnaast wordt er niet gekozen voor bestuurlijke continuïteit.’’

De VVD meldde zaterdag verder te willen praten met VOC Hoorn en Fractie Tonnaer en met CDA en/of D66 als mogelijke coalitiepartners. De gesprekken hierover gaan dinsdagavond achter gesloten deuren verder.
Jan de Boer werd volgens het NHD vrijdagavond gebeld door Wim van Hilten (VVD) met de mededeling dat GroenLinks vooralsnog buiten de coalitieboot valt.

Eerder gaf D66 aan samen met GroenLinks in een College zitting te willen nemen. Blijkbaar is het geen keiharde eis van D66 en praat men nu zonder GroenLinks verder over een nieuw College.

Reacties
Reactie: (Matthijs)
16-3-2010, 19:12
I rest my case.

Reactie: (Karel)
16-3-2010, 18:15
Beste Mattijs, Voordat je reageerd moet toch eens goed leren lezen of ben je daar te dom voor......


Reactie: (Matthijs)
16-3-2010, 16:19
Kareltje de Papegaai. Ik ben geen linksstemmer, maar dat chagrijn van Nieuwrechts begint echt lachwekkend te worden. Die "dat vinden we toch allemaal, dus moeten we het zeggen" mentaliteit. Opstand van het proletariaat, hoorde ik laatst iemand zeggen. Maar er zitten zelfs goedopgeleiden tussen. Het heeft niks met opleiding te maken: het is puur chagrijn. Persoonlijk vind ik Hoorn een hartstikke leuke stad. Dat heeft de overhand. En ik heb nog een leuk leven ook. Met weinig last van allochtone criminelen en linkse wethouders.

Reactie: (Karel)
16-3-2010, 15:51
Jan de Boer van Groenlinks moet niet zo zielig doen. Hij en die linkse club van hem hebben vier jaar lang de tijd gehad om een aantal zaken aan te pakken. Deze partij is al net zo erg als de PvDA die liever allochtone criminelen knuffelen en die gasten keihard eens aan te pakken. Misschien dat de VVD en haar coalitiepartners eens een hardere koers in gaat slaan, want dat is een deze stad hard nodig. Vier jaar lang hebben wij de linkse ellende over ons heen gehad met als gevolg dat het er allemaal niet beter op is geworden.

Reactie: (Robert Vinkenborg)
16-3-2010, 14:55
Wat ik mis is enige zelfreflectie van GroenLinks op het zetelverlies. Wel meteen roepen dat je in het pluche wil blijven, maar geen greintje zelfkritiek. Niet in de krant, niet bij de openbare college-onderhandelingen en ook niet op de eigen website. Ik citeer JandB:
"Wij hebben ’last’ van de SP, D’66 en Tonnaer. Normaliter hadden wij 1 zetel kunnen winnen, maar met name van deze drie partijen werd er behoorlijk van ons potentieel afgesnoept, daar was niet tegen op te eten (groeien). Het zij zo." Einde citaat. Lees het nog eens na en oordeel zelf. Alsof het verlies het gevolg is van een natuurramp. Niet onze schuld natuurlijk. Het is ons overkomen. Opmerkelijk hoe snel de schoolpleinalliantie met D66 klapte. Arthur Helling (sinds heden officieel fractievoorzitter) meldde: "Het CDA is ook een prima partner." Ik blijf me verbazen, maar misschien ben ik dan ook wel heel naief door mensen op hun woord te willen geloven.

Reactie: (NOZEM)
16-3-2010, 09:53
Die Jan, is enigszins teleurgesteld!!
Vanochtend lees ik in het NHD dat de sluitingstijd van 24.00 uur van de horeca geen breekpunt meer is voor Groen Links, omdat de meerderheid van de achterban hier ook op tegen zou zijn!!!! Beste Jan. waarom stemde GL dan voor dit voorstel tijdens jouw periode in het college?? En is het nu wel de wens van jouw achterban om in het door jou genoemde college plaats te nemen!!?? Of is hier weer sprake van, het zitten op het PLUCHE, is het belangrijkste!!?? Groetjes en voortaan vooraf (voor de verkiezingen)duidelijkheid geven.

Reactie: (Peter)
16-3-2010, 09:03
Johan: Asfalt? Zoveel mogelijk! Te beginnen bij een opwaardering van de IJsselweg (verdubbelen) en de Provinciale Weg richting Hn80 incl dat belachelijke spoorwegviaduct. Dan z.s.m. een permanent open verbinding Kersenboogerd/Prov. weg t.h.v. het uitvaartcentrum (zoals het in de beginjaren altijd is geweest -welke gek wijzigde dat en waarom?). Of neem het nieuwe bedrijventerrein, ook daar is de infrastructuur een drama, een zielige rotonde en wederom een waardeloze (dorpse) toegang en ontsluiting. Waarom niet rechtstreeks op de Westfrisiaweg, in combinatie met Zwaag en die nieuwe wijk? In 1 keer goed, en voldoende breed. Onze waardeloze infrastructuur komt enkel voort uit een gebrek aan durf, daadkracht en visie -en natuurlijk het zielige maar in veel gevallen volstrekt nutteloze poldermodel als uitwas daarvan. Er zijn veel voorbeelden te noemen van domme ontwerpfouten, alleen al in de Kersenboogerd (welke gek bedacht al die kronkelwegen en wie mag ik verantwoordelijk houden voor de belachelijke situatie bij de spoorwegovergang t.h.v. het station? Hoorn rotzooit en knoeit maar wat aan. Ik wil niets horen over de ’tijdsgeest en voortschrijdend inzicht’, het zijn wat mij betreft blinden en werelvreemden die zijn belast met de infrastructuur. De woonwijken staan er intussen wel generaties lang -en daarmee het punt van de waardeloze verkeersafwikkeling!

Reactie: (johan)
15-3-2010, 22:09
@sebastiaan
hoewel die engel een beetje off-topic is, wil ik toch graag weten hoeveel meter asfalt jij wilt aanleggen uit de opbrengst van de reclamebelasting (dat was peter’s steen des aanstoots)
;-)

Reactie: (Sebastiaan)
15-3-2010, 22:05
We evalueren over vier wel weer de resultaten van het "rechts-liberale" College van Hoorn. Wellicht minder belastingen voor ondernemer Peter, maar dan ook minder onderhoud aan wegen, riolering en het armoedebeleid afgeschaft dus langere rijen bij de Voedselbank en het Leger des Heils.

Spirituele en filosofische uitgaanstip, de ENGEL VAN HOORN:

" Je bent nooit te oud om te leren. Dat weten we allemaal. Maar om altijd open te blijven staan voor datgene wat er op je afkomt is nog niet zo eenvoudig. Daarbij betekent iets onthouden en opslaan (uit het hoofd leren) heel wat anders dan het mee te dragen in je hart (learning by heart). De vraag die dan ook rijst is wat te zeggen van ons huidige onderwijs-systeem? Wat te zeggen over de nadruk op het leren van vaardigheden. Wat te zeggen over eigentijdse manieren om te leren. Wat te zeggen over het verschil tussen vroeger en nu. Wat te zeggen over het hoofd en het hart, gevoel en verstand, de waarde van expressievakken enz.

Tijdens de bijeenkomst van de Engel van Hoorn in maart staan we stil bij bovengenoemde vragen. Aan de hand van ervaringsverhalen, verhalen van deskundigen in onderwijsland en aan de hand van opvattingen en ideeën van bezoekers. Want iedereen heeft een bepaalde visie op leren. Iedereen is in zekere zin ervaringsdeskundige. Muzikale medewerking wordt overigens verleend door gevorderde leerlingen van muziekschool Gerard Boedijn.

Van harte welkom op zondag 21 maart van 14.00 – 16.00 uur in de (voormalige) ARMENKERK van de Noorderkerk. Ingang: Veemarkt 21-23. Vanaf 13.30 uur is er koffie en thee.
Na afloop is er een drankje en een hapje."

Reactie: (johan)
15-3-2010, 22:04
@peter
oke, agreement to disagree
werk ze
;-)

Reactie: (Peter)
15-3-2010, 22:00
;-)
Ik zie ’m nu pas. Tja, hij is leuk.
Mijn mening lijkt mij voldoende duidelijk en die blijft fier overeind. ;-)

Reactie: (johan)
15-3-2010, 21:56
@peter
ja, luister eens, ik was er niet over begonnen hoor; maar zou je niet weer eens aan je werk gaan ipv. hier een beetje je tijd te verdoen?
Of versta je dit soort humor ook al niet?
;-)

Reactie: (Peter)
15-3-2010, 21:52
Johan is vast een teleurgestelde fan van Jan, jammer dan. Enne, leg mij eens even uit wat een wethouder dan zou zijn? Een zzp-er? Of toch gewoon een ambtenaartje? Ik ben klaar met deze zinloze discussie.

Reactie: (johan)
15-3-2010, 21:42
@peter
ja, als je een wethouder niet van een ambtenaar kunt onderscheiden, dan houdt natuurlijk elke discussie op
;-)

Reactie: (Peter)
15-3-2010, 21:38
Johan: Peter is zelfstandige en maakt veel meer uren dan welke ambtenaar dan ook. En Peter zit al helemaal niet te wachten op betweterig, betuttelend, links drammend, bemoeizuchtig gedoe.
En dan die belastingen. premies en heffingen, pfff, breek mij de bek niet open -dit land is ziek.

Reactie: (johan)
15-3-2010, 21:26
@peter
ik weet niet hoeveel uren per week jij maakt Peter, maar het lijkt me stug dat het er meer zijn dan die van een wethouder in een middelgrote stad

Reactie: (Peter )
15-3-2010, 20:08
Beste regenteske ’’Reclamebelasting Jan’’: wakker worden, niet langer zeuren en drammen, go home, zoek een job en ga eens echt werken.

Reactie: (K-rel)
15-3-2010, 20:04
Heeft iedereen echt oogkleppen op en oordopjes in, wat verschrikkelijk naief is iedereen.Het moment van belazerd worden door de politiek is weer heel dichtbij, beloften gelden niet meer of worden verdraaid. Maakt niet uit of de raad links of rechts is.

Reactie: (tante bep)
15-3-2010, 19:02
Ja Jan, dat ben ik met je eens. Blijkbaar is mislukken en afgewezen worden door de kiezer niet genoeg. Het dringt gewoon niet door bij dat volk. De enige verzachtende omstandigheid is, dat we nu nog opgescheept zitten met Tonnaer, die in het verleden toch ook meer missers gemaakt heeft dan memorabele wapenfeiten.

Reactie: (jan)
15-3-2010, 16:23
de kiezer heeft toch duidelijk gesproken, als men tevreden had geweest dan had je kunnen deelnemen, de macht doet wat met een mens hoor zeker als je ziet wat een praatjes die verliezers nog hebben. Wat meer bescheiden was op zijn plaats geweest.