Hoorn reageert pas na 8 dagen op mailtje

ingevoerd op 5-10-2004

Uit een landelijke test van www.webdam.nl blijkt dat de gemeente Hoorn niet snel reageert op een mailtje van een burger. Terwijl heel veel gemeenten dezelfde dag nog reageerden, kwam er van Hoorn pas na 8 dagen een reactie... Bij een eerder onderzoek in mei reageerde Hoorn ook pas na 8 dagen. Ook stuurt Hoorn geen ontvangstbevestiging. In de lijst van de 509 gemeenten staat Hoorn op de 458e plaats. Al vele jaren wordt er geklaagd over de trage beantwoording van brieven door de gemeente, bij emails lijkt het niet veel beter te gaan.

Webdam.nl stuurde naar de ruim 500 gemeenten steeds hetzelfde bericht:

”Mijnheer,

Mijn vader wordt binnenkort 65 jaar en wij willen zijn verjaardag extra feestelijk maken door vuurwerk af te steken. Kunnen we dat gewoon afsteken? Of moeten we dat bijvoorbeeld voor 10 uur ’s avonds doen? Of moeten we ons aan andere regels houden?

Met vriendelijke groeten,

Jan van Barneveld.”


Reacties
Reactie: (Rachel Lutke Schipholt)
22-10-2004, 17:55
Onze ervaring op de buurtactie "Fleur de Matissehof op" (een voorstel om de buurt leefbaarder te maken) is als volgt: binnen een week kregen wij een ontvangstbevestiging (we hebben het over de eerste week van april 2004) en het is nu oktober 2004: nooit meer iets gehoord. Behalve toen we uiteindelijk zelf 4x(!) telefonisch contact met de Gemeentelijke coordinator van onze actie opnamen. "We zijn er mee bezig". Ja, ja wat moet ik ondertussen zeggen tegen al die 50 mensen die uitgebreid de moeite namen om mee te denken met onze actie?
Slecht!!!

Reactie: (Rockindaddy)
6-10-2004, 13:46
Niet alleen reageert de gemeente Hoorn erg traag met het beantwoorden van mailtjes,het toekennen/afwijzen van een bezwaarschrift loopt ook enorme vertraging op,ikzelf heb op 22-4 een brief gekregen waarin mij werd medegedeeld dat mijn bezwaarschrift binnen was gekomen maar dat de beslissing enige tijd op zich kon laten wachten...inmiddels zijn we dus 5!! maanden verder en nog steeds zit ik in het ongewisse betreffende de beslissing....nu weet ik ondertussen dat ambtelijke molens langzaam malen maar zo langzaam...???

dus niet alleen de meeltjes zijn onderhevig aan die lastige molens....en waar kun je heen om een klacht tegen de gemeente in te dienen?

wie het weet mag het mij mailen,ik zal sneller reageren dan de gemeente..dat beloof ik :)

Reactie: (redactie Hoorngids)
5-10-2004, 22:14
Wat zijn uw ervaringen?

Worden brieven/emails snel beantwoord door de Gemeente Hoorn?

Plaats hier uw reactie: