Ziggo krijgt bij onderzoek Consumentenbond een 5,9

ingevoerd op 29-12-2008

Klanten van de grootste provider in onze regio, Ziggo, zijn nog vaak ontevreden. Er is vaak internetstoring en de service kan beter. Veel klachten zijn er over de hoge kosten van de helpdesk en de lange wachttijden bij Ziggo. Dit blijkt uit een onderzoek onder leden van de Consumentenbond.
 
Internetproviders confronteren hun klanten nog regelmatig met een haperende verbinding en onvoldoende service. In augustus en september 2008 had 39% van de klanten last van een storing of een administratief probleem, zo blijkt uit de eerste editie van de ‘Providermonitor’ van de Consumentenbond.

De resultaten van de Providermonitor staan in de Digitaalgids van januari en voor leden ook op internet: www.consumentenbond.nl/providermonitor.

Van de acht grote aanbieders van internet en telefoon komt XS4ALL met het eindcijfer 7,8 als beste uit de bus. Op de tweede en derde plaats staan Het Net (7,2) en KPN (6,9). Ziggo doet het met een totaalscore van 5,9 het slechtst.

Enquête
De Consumentenbond vroeg de bijna 2.000 deelnemers aan de Providermonitor onder andere naar hun oordeel over de kwaliteit van internet, de kwaliteit van de telefoonverbinding, het afhandelen van storingen. Bijna vier op de tien consumenten had in augustus en september last van problemen. Bij Telfort (56%) en Ziggo (52%) had meer dan de helft van alle klanten te kampen met één of meerdere storingen. Het ging daarbij vooral om internet- en telefoonstoringen, maar ook om administratieve problemen.

Reacties
Reactie: (Een ziggo verlater)
3-1-2009, 17:30
De ervaring is dat als 52% klaagt er altijd meer klachten zijn maa niet iedereen klaagt dus zou het cijfer best eens richting de drie kunnen gaan. Maar drie of vijf, het is te walgelijk voor woorden in deze tijd van de eeuw.
De overheid moet ingrijpen.

Reactie: (RudiPensionado)
3-1-2009, 17:27
De website van ziggo doet vermoeden dat het een goed functionerend jongerenclubje is maar het tegendeel is waar. Het zijn communicatief zwakke broeders die teveel hooi op hun vork hebben genomen en er nu niet mee weten om te gaan. Veel gebrul en veel gelul.

Reactie: (Maes)
30-12-2008, 08:08
Mede vanwege de vele telefoonstoringen ken ik al drie gezinnen die zijn overgestapt op een andere provider. Dat kun je gewoon niet maken, vooral als er geen mobiel aanwezig is. Ik zelf heb nog steeds KPN en voorlopig blijft dat zo.

En verder zou het prettig zijn als storingen op de site worden gemeld, ook als het probleen is verholpen, Multikabel deed dat wel.

Op teletext is wat dat betreft nooit iets te lezen. Zou handig zijn als internet uitvalt én ook voor telefoonstoringen. Dan weet je tenminste wat er aan de hand is.

Er moet nog veel worden verholpen, aangepast, verbeteringen sneller doorgevoerd én een deskundige helpdesk!

Gelukkig mogen in 2009 meerdere kabelaanvieders de markt op, kan zijn dat opeens alles bij Ziggo beter wordt, vast wel. :)




Reactie: (kees)
30-12-2008, 00:47
52% klachten en dan een 5.9, lijkt mij een 4.8.........